Amortizer je jedan od elemenata zamjenskih autodijelova koji je ključan za pravilan rad auta. Njegova osnovna funkcija je smanjenje vibracija tijekom vožnje i amortizacija svih neugodnih promjena na cesti. On također pomaže očuvanju ostalih sustav rada auta, posebno sustava za kočenje.
Dobar amortizer čuva vaš auto, a auto čuva vas, stoga je bitno voditi računa o redovnoj izmjeni i servisu amortizera kako bi uvijek bili sigurni na cesti i garantirali udobnost tijekom vožnje.
Sadržaj
Princip rada amortizera i njegova uloga
Amortizer ili ublaživač već u svom nazivu otkriva svoju osnovnu ulogu, a to je amortizacija neravnina i udaraca prilikom vožnje. On će ublažiti i neutralizirati dio negativne sile koja utječe na automobil i tako osigurati ugodniju i sigurniju vožnju.
Dolaskom zime preporučljivo je prilikom mijenjanja zimskih guma povesti brigu i o amortizerima jer je bitno imati sva četiri ispravna amortizera na vozilu. Ovo je usko vezano uz efikasnost kočenja u lošijim uvjetima, što je ustvari ono za što koristimo amortizer.
Nov amortizer traje oko 150 tisuća kilometara
Kvar amortizera je većinom uzrokovan lošim stanjem na cesti i neadekvatnim održavanjem amortizera. Njihov normalni vijek trajanja je otprilike 150 tisuća kilometara, ali s obzirom na stanje cesta na našem području obično se moraju mijenjati nakon polovice ovog broja, posebice ako više nisu u pitanju originalni amortizeri.
Amortizer je zapravo vrlo jednostavan proizvod koji se sastoji od cilindra, klipa i njegove osovine, tijela i ventila unutar njega. Pomoću kretanja klipa u njemu ublažavaju se nagli pokreti ovjesa.
Kvarovi amortizera i njihovo rješavanje
Nekoliko je najčešćih kvarova na njemu, a jedan od najčešćih je dotrajalost semeringa tj. zaptivne gumice koja sprječava prodor ulja ili plina van. Semering je potrošni dio koji stradava zbog zamora materijala i sila kojemu je izložen prilikom vožnje. To se najčešće očituje u pojavi masnog traga ispod auta koji govori da je došlo do prolaska ulja i tada obavezno treba promijeniti amortizere.
Plinski amortizer je teži za popravak
Kod plinskog amortizera je teže otkriti ovu grešku, ali svoj amortizer uvijek možete testirati na nekoliko načina. Kod naglog kočenja obavezno provjerite tone li prednji dio auta previše prema dolje, a prelaskom preko ležećih policajaca provjerite je li se stražnji dio auto zanjihao nekoliko puta jer to bi ukazivalo na kvar stražnjih amortizera.
Neispravni amortizer može dovesti i do pojavljivanja „neposlušnog“ volana koji se okreće u njegovom pravcu i time vam otežava vožnju.
Zamjena amortizera
Navedeni problemi su lako rješivi kupnjom novog amortizera, a najjednostavniji način za to je putem online trgovine koja u ponudi ima velik izbora amortizera renomiranih proizvođača po odličnim cijenama. Jednostavnim odabirom modela auta lako ćete otkriti rješenje za vaše probleme.
Čitajte i sljedeći članak: Katalizatori za manje štete za okoliš