U današnje vrijeme internet je postao mjesto gdje ljudi provode veliki dio slobodnog vremena. Razne društvene mreže i web stranice primaju pažnju korisnika na svakodnevnoj bazi, a u posljednje vrijeme sve više ljudi preferira kupnju putem interneta. Upravo zbog toga, e trgovina je budućnost prodaje i danas je neophodno biti prisutan na internetu. Kroz ovaj tekst nastojat ćemo vam objasniti prednosti internet trgovine, te razloge zbog čega biste svoje poslovanje trebali preusmjeriti na internet.
Sadržaj
Otvaranje e trgovine
Već na samom početku moramo napomenuti da je otvaranje internet trgovine veoma zahtjevan posao i oni koji nemaju iskustva sa stvaranjem internet stranica trebali bi pronaći firmu koja će to učiniti za njih. Osim što je samo otvaranje teško, e trgovina mora imati jedinstven dizajn s kojima će privući posjetitelje i maksimalno im olakšati kupnju. Sve ovo je posao za profesionalce koji imaju dugogodišnje iskustvo u stvaranju internet stranica i web shopova.
Prednosti internetske trgovine
Mnoge su prednosti poslovanja putem interneta i e trgovina u odnosu na klasične prodavaonice. Prva i glavna prednost su znatno niži troškovi. Ne morate plaćati prostor na ekskluzivnoj lokaciji, ne morate imati zaposlene prodavače i brinuti o uređenju prostora. Sve što je potrebno su internet domena (adresa web trgovine), web hosting (server na kojem će se ona nalaziti), SSL certifikat (certifikat koji pruža sigurnost za podatke upisane od korisnika) i provajder koji će obrađivati vaša plaćanja. Početna investicija je najveća i ona obuhvaća stvaranje trgovine i sustava za dodavanje artikala i praćenja asortimana. Ovisno o tome u koje zemlje šaljete, za domaće lokacije možete imati i plaćanje prema preuzetom artiklu.
Marketing e trgovine
Nakon otvaranja postoji još niz stvari koje morate raditi kako biste privukli posjetitelje, a glavna je marketing. E trgovina sama po sebi teško će privući posjetitelje i morate se potruditi oko marketinga. Trenutno je najpopularniji oblik marketing putem društvenih mreža, gdje jednostavno možete pronaći kupce prema određenoj dobi, spolu ili pak lokaciji. Veoma je bitno da prije nego što se odlučite na marketing testirate cijelu prodavaonicu i budete sigurni da ona radi kao što treba, jer u protivnom možete već na početku izgubiti dosta novaca zbog nemogućnosti korisnika da jednostavno naruče proizvod.