Dolaskom interneta u potpunosti se je promijenila naša svakodnevica. Postao je posebno bitan za povezanost između ljudi, te zbog velikog broja korisnika i za marketing i prodaju proizvoda. Zbog toga internetska trgovina otvara mnoge mogućnosti i proširenje prodaje. Fizička prodavaonica vezana je za određeno mjesto i ovisi o broju ljudi koji će doći do nje, dok e-trgovina nudi pronalazak kupaca putem reklama, te slanje proizvoda u sve dijelove države.
Sadržaj
Troškovi internet trgovine
Za razliku od fizičkih prodavaonica, internetska prodavaonica nema gotovo nikakve proizvode. Ne morate plaćati radnike, najam prostora niti razne račune, već su svi troškovi koje imate troškovi domene i web hostinga. Naravno, ako želite primati plaćanje preko interneta potrebno je imati i SSL certifikat, koji jamči za sigurnost podataka vaših kupaca. Bitno je napomenuti da i kod prodaje preko interneta morate izdavati račune, a svojim kupcima na cijenu proizvoda možete dodati i troškove dostave.
Izrada web trgovine je najskuplji dio kod otvaranja i on će vam biti ujedno najveća investicija. Budući da je internetska trgovina veoma zahtjevna za izradu i potrebno je da ima unikatan dizajn kako bi se isticala između mnogih, trebate angažirati neku profesionalnu firmu koja se bavi izradom web stranica. Obavezno provjerite reference određene agencije, te im detaljno opišite kakav web shop ste zamislili.
Marketing internet trgovine
Internet ima mnogo korisnika, no bitno je te korisnike privući. Ovisno o vašem web shopu, ovisi i ciljana skupina ljudi kojima je potrebno prikazati proizvode. Marketing užoj publici je skuplji, no ciljate publiku koja je zainteresirana za vaše proizvode. Ako imate dućan koji prodaje tenisku opremu, tada ćete ciljanjem široke publike puno jeftinije platiti prikaz oglasa, no oni ne moraju biti zainteresirani za vaše proizvode. Ciljanjem isključivo ljudi koje zanima tenis i igraju tenis imate veću šansu za prodajom proizvoda, no naravno i cijena oglašavanja je skuplja. Kako biste izvukli pozitivan ROI, možete pronaći i neke poznate influencere u vašem polju, te internet trgovinu reklamirati putem njih.
Internetska trgovina ima niz prednosti u odnosu na klasične prodavaonice, a neke od njih su to što je jeftinija, što imate više potencijalnih kupaca, te što internet postaje sve popularniji i sve više ljudi kupuje isključivo preko interneta.