Vozači starije generacije sigurno se sjećaju automobila koji su imali mehaničke volane. Oni su se dosta teško okretali i bilo ih je gotovo nemoguće okrenuti kada automobil miruje. Napretkom tehnologije u auto industriji, došlo smo do današnjih servo volana kojima se vozilom može iznimno lako upravljati.
Zapravo, toliko se lako okreću da ih se može okrenuti gotovo s jednim prstom. Ušli su u široku proizvodnju i danas se nalaze u svim vrstama automobila, od onih jeftinijih pa da onih skupljih modela.
Sadržaj
Općenito o servo volanu
Servo volan automobila je dio servo sustava. On se sastoji od više dijelova, a njihova zajednička funkcija je olakšano upravljanje vozilom. Automobilski servo volan za pokretanje koristi hidrauličnu silu te je zbog toga njegovo okretanje puno lakše od ranije spomenutog mehaničkog modela.
Vrlo važan dio cijelog tog sustava je letva volana i pomoću nje je volan povezan s posebnim zupčanikom. Kako vozač okreće volan, tako se pomiče i letva koja onda to dalje prenosi prema kotačima i na taj način automobil ide u željenom smjeru.
Pumpa servo volana kao važan dio sustava
Za ispravno funkcioniranje ovog navedenog sustava, vrlo važna je i pumpa servo volana automobila koja je povezana sa zupčastim remenom. Ona se pokreće kako se pomiču okretataji motora. Sastoji se od više dijelova:
- Spremnik s uljem
- Dio s krilcima
- Ulazne i izlazne cijevi
- Sigurnosni ventil
Isto tako, možemo razlikovati tri vrste pumpi servo volana:
- Hidraulične
- Električne
- Elektronske
Popravak ili kupnja autodijelova
Kada vam se dogodi neki kvar na automobilu, imate dvije opcije. Ili pokušavati popraviti kvar kod nekih automehaničara, ili potražiti novi ili rezervni dio te ga zamijeniti. Mnogi vozači će se prvo okrenuti popravku jer znaju da će tako vjerojatno jeftinije proći. To se posebno odnosi na servo sustav jer su dijelovi od kojih se on sastoji dosta skupi.
Srećom, u većini slučajeva će automehaničar moći popraviti kvar. Često je riječ samo o oštećenju gumica i sitnih dijelova zbog kojih dolazi do curenja unutar pumpi. Zbog toga pumpa daje veći pritisak od uobičajenog što svakako treba što prije sanirati. Također, česti kvarovi su i razna napuknuta crijeva, a to su sve kvarovi koji se relativno lako mogu riješiti. Ako pak kvar nije moguće popraviti i bit će potrebna zamjena nekog dijela za auto, tada pogledajte ponudu više specijaliziranih trgovina i odlučite se za onu najpovoljniju.